Op Brusselnieuws legt Michel Hubert de vinger op de wonde:
“De Stad geeft de boodschap: kom maar met de auto naar het centrum. Het verkeer en de opstoppingen zullen dus nog toenemen. Brussel hanteert zo de logica van de jaren 1960, toen voetgangerszones vooral bereikbaar moesten zijn met de auto. Die visie gaat uit van de complete scheiding van verplaatsingsmiddelen, terwijl we vandaag eerder denken in termen van gedeelde ruimte en de combinatie van vervoersmiddelen.”
“Brussel torst een zware erfenis uit het verleden. De stad telt al heel wat parkeergarages in het hypercentrum en dat is een handicap. Daardoor kan De Brouckère bijvoorbeeld niet helemaal autovrij worden. Brussel zou beter de bestaande parkings binnen de Vijfhoek afbouwen. Parkeergarages moeten minstens langs de Kleine Ring liggen, of beter nog bij knooppunten van het openbaar vervoer verder van het centrum. Studies wijzen uit dat veel mensen niet zullen overstappen op het openbaar vervoer zolang ze zeker zijn van een parkeerplaats op hun bestemming.”